Hyundai H350 już dostępny w polskich salonach

Nowy Hyundai H350 wnosi do europejskiego segmentu lekkich samochodów użytkowych wiodące w klasie atrybuty. – H350 to pierwszy od wielu lat nowy model konkurujący w europejskim segmencie dużych vanów. To jednocześnie pierwszy w naszym portfolio samochód użytkowy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Jesteśmy pewni jego jakości, a jednocześnie cieszymy się, że gama modeli Hyundai stale się poszerza – powiedział Thomas A. Schmid, dyrektor ds. operacyjnych w Hyundai Motor Europe.

Ze względu za zróżnicowane potrzeby użytkowników lekkich samochodów dostawczych, Hyundai proponuje do wyboru dwie wersje nadwoziowe nowego H350: furgon oraz podwozie z kabiną. Model z długim rozstawem osi to jedyny samochód w tej klasie aut o długości 6 metrów, który pomieści pięć europalet (1 200 mm x 800 mm x 900 mm). Jego przedział ładunkowy ma 3,665 metra długości i największą w klasie pojemność 12,9 m3. Model ze standardowym rozstawem osi zabierze na pokład cztery europalety, a pojemność przedziału ładunkowego wynosi 10,5 m3. Duża odległość pomiędzy nadkolami (1 380 mm) pozwala w pełni wykorzystać zalety pojemnego przedziału transportowego, który został oddzielony od kabiny montowaną standardowo stalową przegrodą. Łatwy dostęp do przestronnego przedziału ładunkowego wersji furgon dają duże, podwójne drzwi tylne oraz przesuwne, pojedyncze drzwi boczne. Tylne drzwi otwierają się pod kątem 90, 180 i 270 stopni, a próg załadunku znajduje się zaledwie 690 mm nad jezdnią. Kolejnym wariantem modelu H350 jest podwozie z kabiną, umożliwiające wykonanie zabudowy, na długim i krótkim rozstawie osi. Dzięki temu samochód może przewieźć ładunek o długości około 4 metrów i szerokości 2,32 metra, gwarantując jednocześnie doskonałą widoczność do tyłu dzięki przedłużonym pałąkom bocznych lusterek.

Elementy nadwozia (np. Tylny zderzak) pochłaniające energię przy zderzeniu. H350 objęty został 3-letnią gwarancją bez limitu kilometrów oraz 10-letnią gwarancją na korozję perforacyjną. Okresowe przeglądy mają być wykonywane co 30 000 kilometrów lub co dwa lata. Koszty codziennej eksploatacji H350 obniżono poprzez zastosowanie opracowanego przez Hyundaia systemu Idle Stop’n Go, który wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. System automatycznie wyłącza silnik podczas postoju auta, a następnie automatycznie go włącza, gdy kierowca chce ruszyć z miejsca.

Wskaźnik optymalnego momentu do zmiany biegu zachęca kierowcę do bardziej oszczędnego wyboru przełożeń, natomiast zaawansowany system zarządzania akumulatorem (ABMS) odzyskuje energię powstałą podczas hamowania i ładuje akumulator. Zastosowane rozwiązania pomagają obniżyć zużycie paliwa nawet o 10 proc., w zależności od warunków jazdy. Kierowca ma również do dyspozycji przycisk ”ECO”, który aktywuje ”ekonomiczny” tryb pracy silnika i przyczynia się do zredukowania spalania o kolejne 2%. Oficjalne średnie zużycie paliwa podawane przez producenta dla wersji H350 Van (standardowy rozstaw osi) wyposażonej w system ISG wynosi 8,1 litra na 100 kilometrów. Samochód w wersji podwozie z kabiną spala średnio 8,6 l/100 km.

We wnętrzu deska rozdzielcza zapewnia łatwą i bezpieczną obsługę. Interfejs samochód-kierowca jest intuicyjny, a wygodę i komfort użytkowania dopełnia 25 schowków rozlokowanych w całej kabinie. Ponadto, kierowca ma do dyspozycji trzy standardowe gniazdka prądu – również pod tym względem nowy H350 przewyższa konkurencję. Kabina modelu H350 wzorowana jest na samochodzie osobowym również pod względem przestrzeni i widoczności. Wewnątrz z łatwością zmieszczą się nawet wysokie osoby – model ten oferuje bowiem aż 1414 mm miejsca nad głową i 1071 mm miejsca na nogi. Kabina ma przy tym 1582 mm szerokości i może zostać wyposażona w dwa lub trzy fotele. W wersji z trzema fotelami, oparcie środkowego fotela można złożyć, uzyskując w ten sposób płaską powierzchnię roboczą z dwoma uchwytami na napoje.

Kierowca nowego H350 siedzi wysoko, a dzięki dużym bocznym szybom ma doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Pole widzenia przez przednią szybę wynosi 44 stopnie. W zakresie systemów audio dostępnych w modelu H350 klienci mogą wybrać nowy system typu audio-video-nawigacja (AVN) z ośmiocalowym ekranem dotykowym, system audio E800 z 3,8-calowym ekranem lub standardowe radio E300. System AVN, który jest po raz pierwszy dostępny w segmencie lekkich samochodów użytkowych, działa w oparciu o system operacyjny Android, oferując trójwymiarowe mapy systemu nawigacji i kolorowy wyświetlacz. Uzupełnieniem pakietu są przyciski do sterowania systemem audio umieszczone na kierownicy, system głośnomówiący Bluetooth oraz wejścia USB/Aux.info12-1c

Zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, np. przyjazny użytkownikowi tempomat (z czytelnym wyświetlaczem umieszczonym w tablicy przyrządów, ukazującym aktualną prędkość jazdy), kamerę cofania, system wspomagający parkowanie Park Assist System oraz czujnik deszczu. Ponadto wyposażenie obejmuje ogrzewanie piór wycieraczek przedniej szyby. Hyundai H350 odznacza się najwyższą w klasie wydajnością akustyczną, generując zaledwie 50 dBA podczas pracy na biegu jałowym oraz wiodące w klasie wartości wibracji na biegu jałowym (95 dBA) i szumu podczas jazdy (70 dBA). Nowy H350 został wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa pasywnego i aktywnego. System dynamicznej kontroli trakcji (VDC) łączy w sobie zaawansowane, automatyczne rozwiązania wspomagające, w tym: system ograniczający ryzyko przewrócenia się pojazdu (ROM), system EDC zapobiegający blokowaniu się tylnej osi podczas hamowania silnikiem, asystent ruszania pod górę (HAC) zapobiegający staczaniu się auta podczas ruszania na wzniesieniu, system hydraulicznego wspomagania hamowania (HBA), pozwalający szybko aktywować hamulce, a także opracowany przez Hyundaia system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu (ESS), który ostrzega kierowców innych pojazdów jadących za Hyundaiem o niebezpieczeństwie. Oprócz tego dostępny jest również system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDWS).

W przypadku kolizji, model H350 zapewnia wszystkim podróżującym maksymalne bezpieczeństwo. Nowa struktura nadwozia została wykonana w 75 procentach ze stali o wysokiej wytrzymałości, natomiast struktura typu zamkniętego pozwala równomiernie rozproszyć energię zderzenia, obejmując boczne ramy w celu złagodzenia siły uderzenia.

Silniki i skrzynia biegów

Wszystkie wersje nowego H350 są napędzane opracowanym przez Hyundaia, czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym CRDi o pojemności 2497 cm3. Jednostka napędowa została zamontowana wzdłużnie w przedniej części nadwozia i napędza tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej. Silnik A2 jest dostępny w standardowej wersji o mocy 110 kW / 150 KM oraz w wersji o wysokiej mocy 125 kW / 170 KM, generując – odpowiednio – 373 i 422 Nm momentu obrotowego. Obie wersje osiągają maksymalny moment obrotowy w najbardziej przydatnym zakresie prędkości od 1 500 do 2 500 obr./min.

Układ napędowy został zestrojony w taki sposób, aby zagwarantować maksymalną wydajność podczas jazdy z pełnym obciążeniem w zróżnicowanych warunkach drogowych. Płynnie działająca, 6-biegowa przekładnia manualna oferuje szeroki zakres przełożeń, pozwalając w pełni wykorzystać dostępny moment obrotowy i zapewniając płynną jazdę. Klienci mogą wybrać jedną z dwóch propozycji przełożenia przekładni głównej (3,538:1 lub 3,917:1), przy czym wszystkie modele wyróżniają się ”długim” szóstym przełożeniem (0,679:1) przyczyniającym się do obniżenia zużycia paliwa.

Podwozie

Zawieszenie modelu H350 zapewnia komfortowe właściwości jezdne (bez względu na obciążenie), pewne prowadzenie i wysoką dynamikę jazdy. Z przodu zastosowano niezależne kolumny MacPhersona, poprzeczny resor piórowy, amortyzatory gazowe oraz stabilizator, który minimalizuje przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów oraz usprawnia ładowanie pojazdu przez boczne drzwi. Z tyłu znalazły się natomiast dwa paraboliczne resory piórowe, amortyzatory gazowe oraz stabilizator, co skutkuje uzyskaniem niskiego progu załadunku, przy czym załadowanie pojazdu ciężkimi towarami nie zmniejsza w znaczący sposób prześwitu. Zębatkowy układ kierowniczy ma hydrauliczne wspomaganie, zapewniając jednocześnie niewielki promień skrętu, wynoszący 12,9 metra dla wersji z długim rozstawem osi.

Stylistyka

Nowy H350 zwraca uwagę heksagonalnym grillem, nawiązującym stylem do osłony chłodnicy stosowanej w samochodach osobowych Hyundaia oraz gustownymi reflektorami umieszczonymi w przednim pasie nadwozia. Opcjonalnie dostępne są również reflektory projekcyjne oraz światła do jazdy dziennej LED. Zintegrowane kierunkowskazy LED w lusterkach zewnętrznych są lepiej widoczne dla innych użytkowników drogi, natomiast boczne listwy chronią nadwozie pojazdu przed uszkodzeniami. Uzupełnieniem całości jest stylowe oświetlenie LED zastosowane na zewnątrz i wewnątrz auta, które dodatkowo zwiększa wydajność energetyczną tego modelu. Nowy Hyundai H350 będzie dostępny w czterech matowych i czterech metalicznymi kolorach do wyboru. W ofercie znajdzie się również materiałowa tapicerka siedzeń, tapicerka stanowiąca połączenie materiału i sztucznej skóry oraz tapicerka wykonana w całości ze skóry sztucznej. Nowy Hyundai H350 jest oferowany z trzema typami nadwozia: furgon, autobus i podwozie z kabiną, w wersji z długim i krótkim rozstawem osi oraz z dwoma różnymi długościami całkowitymi nadwozia. W gamie oferowany jest silnik Diesla 2,5 litra CRDi w standardowej odmianie generującej 110 kW (150 KM) oraz w wersji o wysokiej mocy 125 kW (170 KM). Oba warianty zostały zestrojone pod kątem uzyskania maksymalnego momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowych silnika. Jednostka napędowa montowana wzdłużnie w przedniej części nadwozia napędza tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej.info12-1b