Branża spirytusowa w Polsce wschodniej

Na przykładzie przemysłu spirytusowego widać, że wschodnia część Polski to nie dostawca taniego surowca, ale przetwórca, który umiejętnie łączy tradycję z innowacyjnością. Dwa największe zakłady w kraju i zarazem jedne z najnowocześniejszych w UE, znajdują się w Lublinie i Białymstoku. W regionie zainwestowały już łącznie ponad 300 mln zł. Duża część produkcji napojów spirytusowych odbywa się we wschodniej części kraju. Decydują o tym dostępność surowca w rozsądnej cenie i bogate tradycje wytwarzania. […]

Trzy filary optymalizacji asortymentu sieci handlowych

Satysfakcja klienta i jego ponowny powrót do sklepu to jedno z założeń strategii sieci handlowych. Jest to możliwe m.in. dzięki szerokiemu asortymentowi. Konsument ma wtedy świadomość, iż w danej placówce ma szansę zakupić wszystkie produkty, które akurat poszukuje. Dla sieci handlowych ważna jest równowaga pomiędzy czasem zakupów, a szerokością dostępnego na półce asortymentu. Inne są oczekiwania producenta, a inne sieci handlowej. Optymalizacja ze strony sieci obejmuje […]

Mercedes Sprinter 316 CDI BlueTec 4×4 Doka

Najnowszy Mercedes Sprinter to wielofunkcyjne auto, które może być dowolnie konfigurowane. To także samochód, który w odpowiedniej wersji potrafi dostarczyć towar w najtrudniejszych warunkach atmosferycznych, w niedostępny dla zwykłego dostawczaka teren. Takim wariantem jest prezentowany Sprinter 316 CDI BlueTec 4×4 Doka w standardowej długości nadwozia. Oprócz sporej ilości towaru możemy przewieść bezpiecznie aż sześć osób i to praktycznie w każde miejsce, nawet te trudno […]

Komfortowy wół roboczy – Nissan NP300 Navara

Mniejsza pojemność silnika, większa moc i bogate wyposażenie oraz poprawiony komfort podróżowania, to główne cechy nowego pick-up’a Nissana. Sprawdziliśmy, czym może zaskoczyć nowa generacja Navary. Najnowsze wcielenie Navary otrzymało nowe szlify karoserii i dzięki temu auto ma ciekawszy design oraz ma lepszą aerodynamikę. Zmieniony kształt zderzaków i reflektorów oraz nowa klapa tylna z wbudowanym spojlerem sprawiają, że współczynnik oporu powietrza został obniżony o 3,6%. W nowej generacji […]

Urządzenia mobilne gonią komputery

Wraz z rozwojem nowych technologii, polscy e-konsumenci zaczynają przenosić się z zakupami internetowymi na ekrany urządzeń mobilnych. Do celów zakupowych 41 proc. internautów wybiera smartfona, 24 proc. tablet, a 2 proc. czytnik e-booków – wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” obecnie zakupy przez telefon deklaruje 41 proc. e-konsumentów (o 4 punkty procentowe więcej […]

Czarne lody i burgery nowym trendem

Na punkcie czarnych lodów z popiołem oszalały Stany Zjednoczone. Gotycka moda dotknęła nie tylko lody – czarny kolor stał się hitem niemalże w całej branży gastronomicznej. Czarne lody stały się tego lata hitem w Stanach Zjednoczonych za sprawą lodziarni Morgenstern Finest Ice Cream z Nowego Jorku, która wprowadziła taką nowość do swojego menu. Lody, które podbiły serca nowojorczyków, zrobione są z… popiołu. Właśnie dzięki […]

Rynek napojów bezalkoholowych wzrośnie o 14 procent

Statystyczny Polak kupił w ubiegłym roku 184 litry napojów bezalkoholowych i przeznaczył na nie 564 zł. W 2015 roku łączne zakupy napojów wyniosły 21,7 mld zł. Szacuje się, że do 2020 roku wartość sprzedaży napojów bezalkoholowych zwiększy się o 14 proc. do 24,6 mld zł. Największą część rynku stanowią napoje gazowane (8,3 mld zł) oraz soki, nektary i napoje owocowe (5,9 mld zł). Dynamicznie rośnie też […]

Tejo, ogród Portugalii

winnice Tejo

Coraz więcej win z portugalskiego Tejo pojawia się na półkach polskich sklepów. W 2016 r. aż 12 producentów z tego regionu zaprezentuje swoje nowości na targach EuroGastro (6-8 kwietnia). Tydzień później zjawią się osobiście na specjalnym spotkaniu dla branży HoReCa w Warszawie (14 kwietnia 2016 r., rejestracja tutaj. Planowane są także degustacje w Krakowie, Wrocławiu i Gdańsku. Region Tejo znajduje się w samym sercu Portugali i jest jednym z najstarszych […]

Mały biznes z pomysłem

Dla osób robiących zakupy przez Internet coraz większe znaczenie ma nie tylko to, co kupują, ale także interesuje je, skąd pochodzi i jak powstaje dany produkt. Liczy się też jego unikalny wizerunek. W jaki sposób wyróżnić swoje wyroby i przyciągnąć uwagę kupujących? Martyna Kryszak Według sondażu przeprowadzonego przez Instytut Opinii Publicznej Infas Polacy coraz częściej kupują przez Internet. Wśród […]

Transakcje bezgotówkowe

Liczba transakcji bezgotówkowych wzrosła w 2014 roku o 30 proc. wobec roku poprzedniego, co było jednym z najlepszych wyników w Unii Europejskiej. W ciągu ostatnich dwóch lat ten wzrost jest jeszcze bardziej imponujący i wynosi 50 proc. Polacy płacą kartą i telefonem, bo tak jest szybciej i wygodniej Katarzyna Kowal Patrząc na inne kraje, polski rynek płatności bezgotówkowych rozwinął się dość późno i wciąż pozostaje […]