Peugeot Partner Tepee Outdoor

Odświeżony Partner Tepee to doskonałe auto rodzinne i świetny kombivan do pracy.
Jest przestronny, funkcjonalny i oszczędny.

Peugeot Partner Tepee zmienił się stylistycznie i technologicznie. Ma nowy przód z wyrazistą atrapą chłodnicy i zmieniony kształt reflektorów. Przedni zderzak jest teraz bardziej masywny. Wkomponowano w niego światła do jazdy dziennej LED oraz halogeny. Z tyłu prawie nic się nie  zmieniło. Plusem jest oddzielnie otwierana tylna szyba pokrywy bagażnika – nie trzeba unosić całej klapy, aby umieścić w przedziale bagażowym lub na półce drobne przedmioty czy zakupy. Uzupełnieniem nowego designu są 16-calowe felgi ze stopów lekkich.

Praktyczne wnętrze

Wnętrze nabrało teraz nowoczesności, a nowe materiały wykończeniowe podkreślają solidność i ergonomię wykończenia. Kokpit jest praktyczny i posiada wiele użytecznych schowków. W centralnej części deski rozdzielczej umieszczono 7-calowy ekran dotykowy, obsługujący: radio, odtwarzacz plików z dysku Juke Box, zestaw głośnomówiący, nawigację, komputer pokładowy. W połączeniu ze smartfonem kompatybilnym z technologią Mirrorlink® lub Carplay®, funkcja MirrorScreen pozwala duplikować najprzydatniejsze mobilne aplikacje na wyświetlaczu dotykowym. Dobrze wyciszona kabina jest przestronna i funkcjonalna. Kierowca i pasażer obok mają do dyspozycji w pełni regulowane fotele, które zapewniają dobry komfort podróżowania. Niezależne fotele drugiego rzędu łatwo można złożyć lub zdemontować, co pozwala wykorzystać całą powierzchnię bagażową na załadunek towaru. Dzięki temu przestrzeń łatwo jest dopasować do aktualnych potrzeb. Dla pasażerów drugiego rzędu dostępne są rozkładane stoliki w oparciach siedzeń przednich oraz możliwość pochylenia oparć. Na tylnych siedzeniach bez problemu zmieszczą się trzy foteliki dziecięce. Wraz z opcją przeszklonego dachu otrzymuje się bardzo praktyczny schowek podwieszony pod sufitem w tylnej części auta. Dzięki niemu można zagospodarować przestrzeń, która zwykle jest niewykorzystana. Półka nad przednią szybą i po środku podwieszona do dachu, pozwalają przewieźć pod sufitem dłuższe przedmioty. Całość nie ogranicza widoczności do tyłu. Odsuwane drzwi po obu stronach zapewniają łatwy dostęp dla pasażerów wsiadających na tylne siedzenia. Bagażnik ma pojemność 675 litrów (z możliwością powiększenia do 3000 l), a duża klapa zapewnia łatwy załadunek dużych przedmiotów.

Optymalny układ napędowy

Oszczędny silnik 1.6 BlueHDi, zespolony z 5-biegową skrzynią manualną, dysponuje mocą 100 KM i jest optymalnym rozwiązaniem dla tego modelu. Dynamika jest zadowalająca i biorąc pod uwagę charakter wykorzystania tego modelu jest wystarczająca. Nawet w pełni obciążone auto nie jest „mułem” na drodze. W trasie warto jednak planować manewry wyprzedzania z pewnym zapasam. Samochód dobrze tłumi nierówności i przyzwoicie radzi sobie na krętej drodze. Nad przyczepnością czuwają nowoczesne systemy zapewniające trakcję i wspomagające kierowcę. W wyposażeniu dodatkowym znajdziemy m.in.: czujniki parkowania, kamerę cofania, system Active City Brake (system automatycznego hamowania w mieście w razie ryzyka zderzenia), tempomat. Peugeot Partner w wersji dla pięciu osób jest wielofunkcyjnym autem, zarówno do prywatnych, jak i służbowych podróży. Koszt zakupu testowanej wersji Outdoor to wydatek 85 890 złotych.

Adam Błoński